پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2713
-
الف
+

جشنواره جهانی فیلم فجر میزبان خانواده شهدای مدافع حرم شد

بخش «زیتون‌های زخمی» جشنواره جهانی فیلم فجر در ادامه برنامه‌های خود میزبان خانواده شهدای مدافع حرم شد.

 بخش «زیتون‌های زخمی» جشنواره جهانی فیلم فجر در ادامه برنامه‌های خود میزبان خانواده شهدای مدافع حرم شد.

به گزارش آی‌فیلم، نمایش مستند «آگوست» محصول کشور سوریه و تقدیر از خانواده شهدای مدافع حرم از جمله برنامه های بخش «زیتون‌های زخمی» جشنواره جهانی فجر با حضور دبیر و مدیران جشنواره برگزار شد.
پس از نمایش مستند «آگوست»، سیدرضا میرکریمی، علیرضا شجاع نوری، امیر اسفندیاری و زهرا حسنوند همسر شهید مدافع حرم از رعنا شمیس بازیگر فیلم « آگوست» با اهدای لوح، تقدیر کردند.
رعنا شمیس پس از دریافت لوح تقدیر خود، گفت: می‌خواهم به زبان خودم از شما برای پذیرفتن و دیدن این فیلم در جشنواره جهانی فیلم فجر تشکر کنم. درخت زیتون سبز یک اپیزود از فیلم آگوست است و من در اینجا از آقای مطهر تهیه‌ کننده این فیلم تشکر می‌کنم که با این فیلم موجب انعکاس مشکلات سوریه شدند.
وی ادامه داد: دوست داشتم که با امید بیایم و از زن سوریه صحبت کنم و بگویم که زن سوری با وجود چنین شرایطی هم دارای امید است.
در ادامه میرکریمی دبیر جشنواره نیز گفت: از تهیه‌کننده، کارگردان و بازیگر این فیلم و همه شما تشکر می‌کنم که به جشنواره ما توجه می‌کنید. هدف ما توجه به اتفاقاتی است که در منطقه رخ می‌دهد و این تنها کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.
وی با اشاره به اینکه در این بخش مستندی به نمایش درآمد که وقتی اولین بار آن را دیدم به شدت مرا تکان داد، افزود: مدت‌ها این مستند ذهن من را به خود مشغول کرد البته نه به خاطر ارزش‌های سینمایی، هر چند که دارد اما بیشتر به خاطر ارزش‌های اعتقادی که کمتر در جایی وجود دارد.
در ادامه فیلم مستند «بابایی» که بیانگر زندگی شهید علیرضا بابایی پیش از شهادتش بود به نمایش درآمد.
در ادامه علیرضا شجاع نوری از خانواده شهید بابایی دعوت کرد روی صحنه بیایند که با تشویق ایستاده و طولانی حاضرانی که اشک می‌ریختند همراه بود.
شجاع نوری در ابتدا به زهرا بابایی دختر کوچک شهید بابایی گفت: خیلی ممنونم که به ما یاد می‌دهید بی نهایت چه شکلی است. شرکت کردن در لحظه رفتن کسی که بار سفرش را می‌بندد تجربه عجیب و متفاوتی بود که این فیلم برای ما ایجاد کرد، آن هم کسی که همه چیزهایی که ما فکر می‌کنیم داشت ولی به دنبال چیزی فراتر بود.
در ادامه همسر شهید بابایی گفت: من این جشنواره را مقدمه‌ای می‌دانم برای اینکه بتوانیم یاد شهدا را زنده نگه داریم. امیدوارم هر کدام از کارگردانانی که در اینجا حضور دارند، با خودشان قرار بگذارند که درباره شهدا فیلم‌های خاص بسازند تا زمینه‌ساز ظهور امام زمان باشیم.
پس از آن و در پایان این مراسم با حضور محمد مهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی لوح تقدیری به خانواده شهید بابایی اهدا شد.

بخش «زیتون های زخمی» که یکی از بخش های غیررقابتی این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر به حساب می‌آید به آثاری اختصاص دارد که موضوع جنگ سوریه و مبارزه با داعش را مورد توجه قرار داده است.
سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر از امروز اول اردیبهشت در پردیس چارسو آغاز و تا هشتم اردیبهشت (21 تا 28 آوریل 2017) به دبیری رضا میرکریمی ادامه خواهد داشت.

ب س/ط ه

نظر شما
ارسال نظر